Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012

Η ακύρωση του θέματος στην Φυσική είναι η κορυφή του παγόβουνου σε ένα διαχρονικό έγκλημα.



Το κλάμα των υποψηφίων θα σας συντροφεύει
Χιλιάδες μαθητές, χιλιάδες τρυφερές ψυχές πάσχισαν τα δύο τελευταία χρόνια για να είναι έτοιμοι στην «μάχη των μαχών», στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ποιος θα πάρει την ευθύνη,  για την έσχατη απογοήτευση τους όταν κλήθηκαν να απαντήσουν σε θέματα που οι εξεταστές, καθηγητές της φυσικής με εμπειρία χρόνων,  δεν ήξεραν την ορθή απάντηση;
 Μαζί με τα παιδιά , στον Γολγοθά της προετοιμασίας τους, μητέρες και πατεράδες κρύβοντας την αγωνία τους έκοβαν από ότι δεν κόβεται για να χρηματοδοτήσουν το αναγκαίο ιδιωτικό φροντιστήριο και να κρατήσουν ζωντανό το όνειρο.  Ποιος θα ελαφρύνει τον πόνο που νοιώθουν αντικρίζοντας στα μάτια των παιδιών την αποθάρρυνση που γεννά ο κλονισμός της εμπιστοσύνης στις δυνάμεις τους;

 Η ακύρωση του ερωτήματος στα θέματα Φυσικής είναι η κορυφή του παγόβουνου,  είναι η ρωγμή στο κέλυφος που καλύπτει το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Η ρωγμή αυτή δεν θα είχε υπάρξει εάν η βόμβα δεν έσκαγε στα χέρια υπηρεσιακής κυβέρνησης. Μια «κανονική» κυβέρνηση, με υπουργούς εκπαιδευμένους να συγκαλύπτουν τα προβλήματα, να θολώνουν τα νερά, θα έκανε αυτό που ξέρει καλά, θα  εμπόδιζε την διάχυση της δυσωδίας η οποία αναπόφευκτα συμβαίνει όταν τα λιμνάζοντα βαλτώδη νερά ταράσσονται!

 Η πραγματικότητα είναι ότι στην πλειοψηφία τους τα θέματα των εξετάσεων ξεπερνούν τη δυνατότητα ενός φυσιολογικού εκπαιδευτικού συστήματος να προετοιμάσει τους υποψηφίους οι οποίοι  υποχρεώνονται σε όλο και περισσότερη, χωρίς νόημα, εκπαίδευση σε τεχνικές λύσεων, σε τυποποιημένες μεθόδους και σε (άχρηστη) αποθήκευση πληροφοριών.

Η αναγκαιότητα της προσφυγής σε πρόσθετη εξάσκηση, με αβάστακτο κόστος για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, είναι το προφανές αποτέλεσμα της τεχνητής και άνευ νοήματος εκτίναξης στα ύψη του βαθμού δυσκολίας των εξετάσεων

Παράπλευρη απώλεια είναι η εξουδετέρωση του δημόσιου σχολείου, όχι με ευθύνη των εκπαιδευτικών, αλλά από την ιδιότυπη συμμαχία του ανίκανου πελατειακού, πολιτικού συστήματος, του λόμπυ της ιδιωτικής παρα-εκπαίδευσης με τις πολιτικές δυνάμεις της αδράνειας και του λαϊκισμού, που αρνούνται ακόμα και την σκέψη της αναγκαιότητας μεταρρυθμίσεων στο χώρο της εκπαίδευσης.


1 σχόλιο: